تبلیغات چیست و چه فایده ای دارد؟

تبلیغات چیست ؟ مانی بیزینس

تبلیغات چیست ؟


تبلیغات چیست و چه فایده ای دارد؟

 

همه مدیران و صاحبان کسب و کار وقتی که با مشکل فروش و نداشتن مشتری مواجه می شوند
اولین کاری که به ذهنشون می رسه اینه که “باید تبلیغ کنیم یا تبلیغات خودمون رو بیشتر کنیم “

خوب شاید به فکر تون رسیده باشه که خیلی از کالاها و محصولات اصلا تبلیغ نمی کنند !
اما فروش خیلی خوبی دارند و مردم هم هر روز اونها رو می خرند
مثل بعضی از مواد غذایی و کارخانجات تولید مواد خوراکی و کارخانجات تولید مواد شوینده

با این همه پس چه جوری میشه که بعضی از کالا ها  خیلی خوب و راحت فروخته می شوند
بدون اینکه تبلیغات زیادی در موردشون شده باشه

در واقع تبلیغات چهارمین اصل از اصول بازاریابی هستش که به اون Promosion گفته میشه

یعنی شما اگر محصولی یا خدماتی دارید
برای اینکه مشتریان احتمالی شما متوجه این موضوع بشوند شما باید به اونها اطلاع رسانی کنید

یا اصطلاحا محصول و کالای خودتون رو ترویج کنید یا به عبارتی ساده تر براش تبلیغ کنید

خوب پس متوجه شدیم که تبلیغات چیست ؟

در واقع هدف از تبلیغات پیدا کردن مشتریان جدید برای محصولات و خدمات شماست

اگر به اندازه کافی مشتری ندارید تا به اونها محصولات و خدمات خودتون رو بفروشید پس باید از تبلیغات استفاده کنید

تبلیغات انواع مختلفی دارد که شما با توجه به هدفی که دارید می تونید از اونها استفاده کنید

نوع اول : تبلیغات برند سازی

نوع دوم : تبلیغات فروش

 

تبلیغات برند سازی

تبلیغات برند سازی به نوعی از تبلیغات گفته میشه که در اون شما می خواهید کاری کنید
که اسم کسب و کار یا محصول شما در ذهن مشتری باقی بمونه و مشتری همیشه اسم شما رو به خاطر داشته باشه

تبلیغات فروش، نوع دیگری از تبلیغات هستش که ما می خواهیم بوسیله اون کالا یا محصول خودمون رو بفروشیم
این نوع از تبلیغات با تبلیغات برند سازی فرق میکنه چون در اینجا هدف فروختن محصول یا کالای شماست
در حالی که در تبلیغات برندسازی هدف فروش محصول شما نیست

خوب کاملا واضحه که مطالبی که در تبلیغات برند سازی گفته میشه با نوع مطالبی که در تبلیغات فروش گفته میشه فرق میکنه!

مشکلی که نزدیک ۹۵% مدیران و صاحبان کسب و کار انجام میدهند اینه فکر میکنن همه تبلیغات مثل هم هستند و با نگاه به تبلیغات
شرکتهای بزرگ داخلی و خارجی تصور میکنند برای فروش باید از تبلیغات برند سازی استفاده بکنند

در حالی که نمی دونند که اول باید محصول خودشون رو بفروشند بعد اون رو در ذهن مشتری خودشون تبدیل به یک برند بکنند

برای فروش هم باید از اصول و قواعد فروش استفاده بکنند تا بتونند محصول خودشون رو بفروشند

پس متوجه شدیم که هدف از تبلیغات پیدا کردن مشتریان جدید و یا تثبیت نام و موقعیت محصول خودمون در فکر و ذهن مشتری هست
و با توجه به نوع کسب و کار خودتون باید از اصول و قواعد تبلیغ استفاده کنید و گرنه تمام پول و وقت و انرژی خودتون رو هدر خواهید داد

 

 

اگر از این مطلب خوشتون اومده لطفا امتیاز بدهید !
Sending
User Rating 5 (1 vote)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *